Feest

Feest in het buitenland organiseren: dit moet je weten!

feest in het buitenland

Dat wij als Nederlanders vaak groot denken, dat hoeven we je niet te vertellen. Als ons landje te klein is voor jouw plannen, is de kans groot dat je letterlijk een deurtje verderop gaat kijken. Heb jij plannen om een onvergetelijk feest in het buitenland organiseren? Uiteraard kan dit maar de organisatie van een feest in het buitenland is net even ingewikkelder. Lees dan ook zeker deze blog even als je grenzen overgaat. Wij nemen hier een aantal belangrijke zaken met je door waar je aan moet denken bij de organisatie van een party in het buitenland.

Feest op een droomlocatie in een ander land

Het je iets speciaals te vieren en wil je dit op een onvergetelijke manier doen? Er zijn uiteraard veel manieren om een feest op een unieke wijze vorm te geven. Dit heeft natuurlijk ook betrekking op de locatie.

Veel mensen vinden het heel gaaf om bijvoorbeeld hun bruiloft, een vijftigste verjaardag, hun pensioen of een andere bijzondere gebeurtenis op een locatie in het buitenland te vieren.

Waarom ook niet?

Er zijn tegenwoordig zeer veel mogelijkheden om een feest op een droomlocatie in een ander land te organiseren.

feest uitnodiging buitenland

#feestje

De leukste uitnodigingen voor een feestje in het buitenland! Zorg dat je tijdig begint met uitnodigen.

Verjaardag vieren, met pensioen gaan of trouwen in het buitenland, kan dat?

Het vieren van een speciale verjaardag, met pensioen gaan of trouwen kan zeker in het buitenland. Je hebt hier zelfs zeer veel mogelijkheden in.

Dit soort feesten worden ook wel “destination party’s” genoemd. Het zijn vaak onvergetelijke feesten omdat dit gevierd wordt op een locatie die een speciale betekenis voor je heeft.

Daarnaast is het een feest waarbij je vaak langer (een paar dagen of een weekend) met je gasten bij elkaar bent.

Het is wel belangrijk goed om na te denken en rekening te houden met een aantal zaken, als je een feest in het buitenland gaat organiseren.

Belangrijkste tip voor de organisatie van een feest in het buitenland

Misschien wel de belangrijkste tip die we je mee kunnen geven voor de organisatie van een feest in het buitenland is dat je ruim de tijd neemt om het feest te organiseren. Wij Nederlanders houden van het snelle schakelen maar realiseer je dat wij hier een uniek volkje in zijn. Niet iedere cultuur hanteert ons tempo.

De eerste stap die je moet zetten, is niet verschillend ten opzichte van de organisatie van een Nederlands feest. Je zult een gedetailleerd draaiboek moeten maken en je plannen vorm moeten gaan geven in een mindmap.

Je kunt hierin alles voor jezelf in kaart brengen, dus de datum, de locatie en de aankleding, op welke manieren je de gasten wilt ontvangen en verzorgen, de manier waarop je de dranken en hapjes geleverd, bewaard en geserveerd moeten worden (dus de bediening van de gasten), het programma van het feest, overnachtingsmogelijkheden en als je gaat trouwen in het buitenland moet je uiteraard niet vergeten dat je hiervoor een trouwambtenaar moet hebben.

Deze plechtigheid kun je gewoon op locatie laten verzorgen als je de trouwambtenaar vraagt om naar die droomplek af te reizen.

“Buurtonderzoek” bij de organisatie van een party in het buitenland

Alleen de titel van dit stukje tekst klinkt al aantrekkelijk. Het is immers verstandig om één of meerdere keren zelf alvast naar de locatie te reizen om de zaken te regelen waarvoor je echt ter plaatse moet zijn.

Denk alleen al aan het bekijken van de locatie en het afstemmen wat wel en niet mag. Het zal je niet gebeuren dat je een feest wilt geven op een binnenplaats van een historisch kasteel en je komt er op je trouwdag achter dat dit helemaal niet mag! 

Je zult in dit opzicht wellicht denken dat het internet géén grenzen heeft en dat het veel praktischer (en voordeliger) is om alles online te regelen maar dat is in dit geval géén verstandige keuze.

Een uniek feest in het buitenland moet je tot in de perfectie regelen om er een onvergetelijke ervaring van te maken. Dan laat je niets aan het toeval over.

Daarnaast zul je dit “Buurtonderzoek” ongetwijfeld zien als een prettige bijkomstigheid bij het organiseren van een feest in het buitenland. De voorpret voor dit soort feesten is vaak groter dan bij de feesten die je in eigen land organiseert. Maak je geen zorgen…..

Goede afspraken voor een feest in het buitenland

Uiteraard is het ook verstandig om goede afspraken te maken met alle leveranciers en dit soort zaken goed vast te leggen. Ook met betrekking tot dit soort zaken kunnen we een worst-case scenario schetsen maar je kunt het je zelf ook wel voorstellen hoe een feest zonder drank eruit zal zien.

Dit brengt ons bij een andere belangrijke tip en die heeft betrekking op de partijen waarmee je afspraken maakt. Werk alleen met professionals om hierin de kans op “misverstanden” te verkleinen.

Het maken van goede afspraken is van groot belang bij het organiseren van een feest in het buitenland. Dit is zeker wel verstandig als er sprake is van een vorm van taalbarrière.

Zorg er daarnaast ook voor dat je de afspraken nogmaals goed checkt op een moment dat het nog mogelijk is om voor een alternatieve oplossing te kiezen.    

Het organiseren van een feest in het buitenland hoeft niet veel moeilijker te zijn in vergelijking met de organisatie van een feest in ons land maar je moet er wel flink wat meer tijd voor vrijmaken.

Daarnaast zijn er wat meer zaken waar je rekening mee moet houden. Het is echter geen probleem om groots te denken op dit gebied. Je zult merken dat de wereld kleiner is dan je dacht en er zeer veel mogelijk is!

Geef een reactie