Feest

Benodigdheden feest: een complete checklist!

benodigdheden feest

Welke benodigdheden kunnen een feest compleet maken? Hierbij een handige checklist voor het door jouw te organiseren feest!

Er staat een feestje op de planning. En of dit nou een verjaardagsfeest, vernissage, een vrijdagmiddag borrel, een tuinfeest, bruiloft of een familiefeest is? Er is het één en ander nodig om dit feest te laten slagen!

Benodigdheden voor ieder feest: wat is er mogelijk?

Hierbij een overzicht aan materiaal en andere benodigdheden, welke jij kunt huren en of lenen bij bekenden. Met deze handige checklist mis jij niets!

Het organiseren van een feest kan wat stress opleveren. Het advies is om te proberen te ontspannen. Sommige zaken heb je niet in de hand. Het gaat er uiteindelijk om dat je wilt genieten.

Wil je op jouw feest iemand inhuren, die de regie onder zijn hoede neemt en tevens de gasten ontvangt en bedient? Huur dan bediening in via: Gallant & More.

Maar wellicht heeft u dat niet nodig voor jouw feestje. Wel is het raadzaam om een draaiboek te maken.

Het budget voor jouw feest is belangrijk om een selectie van benodigdheden te kunnen maken

Als het gaat over het budget, is het altijd noodzakelijk om vast te stellen hoeveel gasten jij wilt uitnodigen voor jouw feest.

Vanzelfsprekend zul je jouw familie uitnodigen en dat van jouw partner. Je kunt het hierbij laten indien je een grote familie hebt.

Mocht je daarna nog plek overhebben, kun je een select aantal vrienden uitnodigen. Kijk er wel bij uit dat je geen scheve gezichten veroorzaakt, bij mensen die je niet uitnodigt.

#decoratie

De leukste feestattributen voor ieder feest! Zorg dat je goed voor de dag komt.

Datum voor het feest bepalen

Denk goed na over de datum van jouw aankomende feest. Vaak zullen mensen vrij zijn in het weekend. Dit betekent al snel dat je het op een vrijdag, zaterdag of zondag moet inplannen.

Daarnaast zul je rekening moeten houden met eventuele evenementen, vakanties en/of andere feestjes in jullie kringen.

De uitnodiging voor jouw gasten

Stuur een leuke kaart met jouw uitnodiging en maak goed duidelijk wanneer het is en of er bepaalde zaken zijn waar men rekening mee dient te houden.

Naast dat je een kaart kunt versturen, kun je ook denken aan het versturen van een uitnodiging via whatsapp.

Of wat te denken van het aanmaken van een evenement via Facebook? Verstuur de uitnodiging ruim van te voren!

Bedenk ook goed wat je wilt krijgen aan cadeaus. Zet dit in de uitnodiging.

De locatie van jouw feest bepalen

Niet geheel  onbelangrijk en afhankelijk van het aantal te verwachten gasten is de locatie.

Vier je het thuis? Dan dien je rekening te houden met de ruimte die jij hebt. Een feestje waar men zich niet kan bewegen zou jammer zijn. Zorg voor voldoende ruimte.

Laat de temperatuur het toe, dan zorg je voor een tuinfeest. Ben je er wel van bewust dat het eventueel kan gaan regenen. Een tent kunt je via familie lenen of huren. Dit zorgt voor net dat beetje extra ruimte.

Is de temperatuur laag, dan zorg je voor een heater in jouw tent, welke je ook kunt huren.

Tenten zijn er in alle soorten formaat te huur en als het zich toelaat kun je deze (laten) koppelen aan jouw huis, waardoor men niet buiten hoeft te komen.

#uitnodigingen

De leukste uitnodigingen voor ieder feest! Zorg dat je goed voor de dag komt met een toffe uitnodiging.

Zitruimte creëren op jouw party

Laat je de mensen staan, dan kun je ruimte creëren door jouw meubilair weg te halen en daarvoor in de plek een aantal statafels neer te zetten. Verder zou je wat extra klapstoeltjes kunnen neerzetten.

Als je jouw feest in de tuin viert, kun je zorgen voor wat zuilen en tuinmeubilair/loungesets. Dit materiaal kun je allemaal huren en/of lenen voor wat meer comfort. Je kunt via zoef.com statafels huren.

Servies en glaswerk voor jouw feest inhuren?

Als jij behoorlijk wat gasten hebt uitgenodigd, zul je ook wat materiaal moeten hebben. Niets is vervelender als dat jij glaswerk en/of servies tekort komt.

Je kunt dit bijvoorbeeld lenen bij bekenden, maar je kunt ook kiezen voor glazen huren. Vaak mag je het dan weer gebruikt inleveren. Daarbij komen ze het brengen en weer ophalen. Jij hebt nergens geen omkijken meer na.

Als jij daar niets aan uit wilt geven, kun je ook denken aan plastic of kartonnen bekers en bordjes. Het voordeel hiervan is dat je geen afwas hebt. Het nadeel is alleen dat het niet zo lekker drinkt.

Uiteraard kun je ook glaswerk aanschaffen, bij de xenos kun je het goedkoop aanschaffen.

Genoeg plek in de garderobe?

Zeker als dat jij jouw feest in de winter organiseert is het noodzakelijk voldoende rekken te hebben waar men de jassen kan ophangen. Deze kun je eventueel lenen of huren.

Ook kun je vragen of jouw gasten de jas in de auto laten of zelfs thuis als ze niet te ver moeten lopen naar jouw feestlocatie.

Wat heb je nodig aan drank voor jouw feest?

Heel goed om over na te denken is het aantal drankjes dat jouw gasten zullen nuttigen.

Een simpele leidraad hierbij is dat er gemiddeld ieder half uur een consumptie genuttigd wordt. Ga eens na hoeveel gasten hiervan bier, wijn, frisdrank of koffie/thee drinken. Laat er vervolgens een simpel rekensommetje op los en ga naar de supermarkt of slijterij.

Voordeel van de slijterij is dat je afspraken kunt maken over het retourneren van teveel ingekochte drank. Bestel liever te veel dan te weinig.

Chique feest organiseren
Heerlijke drankjes voor op jouw feest

Wil je het nog grootser aanpakken, dan kun je denken aan het huren van een bar, met tapinstallatie.

En tot slot kun je zelf natuurlijk een tap aanschaffen. zo bestaat er sinds kort Heineken-the sub. Een coole gadget (voor de man).

Decoratie voor op jouw feest

Je kunt er bijna niet onderuit. Het huis heeft wat aanpassingen nodig in de vorm van decoratie.

Je kunt denken aan heliumballonnen slingers, een rode loper, een skytube huren, een heuse abrahampop, vlaggetjes en nog veel meer! Sla je slag en versieren maar!

Muziek, geluid & video op jouw feest

Je kunt heel eenvoudig jouw party speakers aansluiten op een muziekinstallatie als een ipod, laptop of een streamingsdienst.

En daarnaast zou je kunnen gaan voor het inhuren van een DJ, of een installatie huren, en een bekende van je laten draaien.

Ook is het fraai om een beamer neer te zetten, welke leuke plaatjes van vroeger of van het bruidspaar voorbij laat komen.

Tot slot kun je het nog specialer maken door een rookmachine te huren via Zoef.com.

Toiletten goed schoonhouden 

Mocht het een behoorlijk feest worden, is het bijhouden van het toilet een belangrijk punt. Zorg er voor dat er een emmertje sop klaarstaat, met handschoenen.

En zeker als je een groots tuinfeest organiseert is een toiletwagen zeker een goede optie. En daarmee zorg je tevens voor meer toiletruimte. Een beetje decoratie van een toiletwagen kan overigens geen kwaad.

Toiletten schoonhouden
Toiletten schoonhouden

Asbakken voor de rokers op jouw feest

Zorg er voor dat je een aparte rookruimte creëert en daarmee de niet-rokers ontziet van de rooklucht.

Zet asbakken neer op de plekken waar jij jouw gasten wilt laten roken. Wel is het belangrijk dat je de asbakken tijdig leeg klopt in een asverzamelaar.

Eenvoudige hapjes voor jouw feest

Huur je een cateraar in of ga je zelf aan de slag met de hapjes? Het verschil zit hem in de prijs. Daarentegen is een cateraar wel erg makkelijk. Ze komen jouw hapjes brengen en de vuile vaat weer halen.

Ga je zelf aan de slag met de hapjes is het advies daar de dag van te voren mee te starten. Zo hoef je op jouw feest enkel nog de hapjes rond te brengen of het laten doen!

Een thema voor jouw feest

Om wat extra sfeer aan jouw feest te geven, is het wellicht leuk om jouw gasten verkleed te laten komen. Zo kun je o.a. de volgende thema’s inzetten: 1001 nacht, James bond, après-ski, rock & roll, western en nog veel meer. Zorg voor de juiste versiering en jouw themafeest is klaar!

Veiligheid is belangrijk

Zorg er ten alle tijden voor dat er enig blusmateriaal aanwezig is op jouw feest. Zeker als je te maken hebt met open vuur, is een brandblusser geen overbodige luxe. Je kunt een brandblusser huren of kopen voor ieder feest!

Foto’s maken of laten maken?

Een leuke bijkomstigheid van jouw feest is de napret. Kijk na een paar maanden maar eens de foto’s terug van deze nu al geslaagde party.

Dit kun je op verschillende manieren verzorgen.

Of je zorgt voor een digitale fotocamera, anderzijds leg je her en der wat wegwerpcamera’s neer. Deze kunnen de gasten dan zelf gebruiken. Maar je kunt het ook nog beter aanpakken door een fotograaf in te huren.

Selfie maken tijdens feest
Selfie maken tijdens feest

Barbecue of ander materiaal om lekker te bakken

Wat is er nou leuker dan met een stel mensen bij elkaar te barbecueën. Bijna niets is gezelliger! Je hebt vast en zeker een barbecue thuis staan.

Maar mocht het zo zijn, dat je het groots wilt aanpakken, kun je ook een professionele barbecue huren, of zelfs meerdere.

Zorg er tevens voor dat je goed weet wat iedereen eet en of er vegetariërs aanwezig zijn. Hiervoor kun je speciale vegetarische burgers halen (zonder paneermeel).

Een kinderhoekje creëren op het feest

Zijn er een stel kinderen uitgenodigd voor jouw feestje? Dan is het wel prettig als deze een aparte speelhoek krijgen waar ze samen kunnen spelen. Zorg dus voor een hoek met speelgoed, waar de kinderen lekker kunnen spelen.

Maar wil je de kinderen helemaal door het dolle heen hebben? Huur dan een springkussen of een andere opblaasbare attractie via straatfeestje.nl Ze zullen genieten!

Gastheer inhuren voor jouw feestje

Echt een keer genieten op jouw feest? Huur dan een ober/gastheer in welke een helpende hand kan bieden op jouw party!

Je kunt bij Gallant & More terecht voor bediening bij jou thuis of op een andere locatie. Uw ober komt zeer chic gekleed en zorgt voor een uitstekende sfeer! Lees maar eens de recensies over deze topservice!

Wat naast de ober ook makkelijk werkt is een tafel met daarop al het glaswerk en wat koelruimte eronder. De gasten kunnen op deze manier ook zelf hun drinken pakken. Dat is ideaal voor de stevige drinker.

Entertainment op jouw feest inhuren

Geen zin om de karaoke set van het zolder te halen, om vervolgens het gekrijs aan te horen van jouw familie? Ga voor professioneel entertainment als het budget dit toelaat.

Een zanger, casino entertainment, bandje, DJ, goochelaar of dansers kunnen jouw feest tot een succes maken.

Mooie muziek op jouw feest
Mooie muziek op jouw feest

Laat de buren weten dat jij een knalfuif gaat geven

Wel zo netjes om uw buren in te lichten, voor dit spectaculaire. Heeft u goede contacten met uw buren, kunt u ze natuurlijk ook uitnodigen. Dat werkt vaak het beste.

Dit waren ze: (alle) benodigdheden voor een feest!

4 thoughts on “Benodigdheden feest: een complete checklist!

  1. Feestganger schreef:

    Bedankt voor alle handige tips en voor de inspiratie!

  2. party girl schreef:

    dank je voor alle leuke en slimme tips

  3. marie schreef:

    Ik vind het ook belangrijk om mijn feesten zo in te richten dat men binnen en buiten kan staan. Een partytent is inderdaad handig. Deze gebruik ik ook vaak om eten en drinken in te zetten. Zo blijft dit langer koel in warme zomerdagen.

  4. Elockers schreef:

    Bedankt voor alle handige tips! Hier zou iedereen zijn of haar inspiratie vandaan kunnen halen. Het is inderdaad belangrijk om rekening te houden met de veiligheid van een feest.

    Met vriendelijke groet,

    Felix

Geef een reactie