Een surprise party organiseren geeft jou het gevoel dat je op een geheime missie bent. Je bent iets aan het opzetten wat degene voor wie de surprise party is absoluut niet mag weten!
Wat is een surprise party?
Precies ja, waar jij nu aan denkt! Degene voor wie het feest georganiseerd wordt weet van niets…(als het goed is) Het huis van degene zit vol met vrienden, kennissen en familieleden die verstopt in het donker klaar zitten. Om vervolgens bij het binnenkomen van degene voor wie het feest bestemd is met een hoop bombarie tevoorschijn te komen. Hoe leuk is het om zoiets ook voor iemand die jij liefhebt te organiseren?!
Wanneer organiseer je een surprise party
Er zijn veel uiteenlopende momenten en redenen om een surprise party voor een dierbare/geliefde te organiseren. Je organiseert een verrassingsfeest voor de ander, omdat degene dit verdient heeft en mag weten dat hij of zij geliefd wordt door zijn omgeving.
Wij geven jou graag wat voorbeelden van gelegenheden wanneer een surprisefeestje altijd een goed idee is:
- Huwelijk (jubileum jaar/vrijgezellenfeest)
- Emigratie
- Nieuwe woning
- Verjaardag
- Diploma
- Overwinning van iets
- Nieuwe baan
- Kindje op komst (babyshower)
Sociale contacten achterhalen
Je geeft niet een surprisefeestje voor zomaar iemand! Je wilt het liefst dat iedereen op dit verrassingsfeestje aanwezig is die er ook bij behoort te zijn. Om erachter te komen wie er allemaal tot de sociale relaties van jouw vriend/familielid behoort is het aan jou de taak om hiervoor op onderzoek te gaan. Voor deze gelegenheid vind jouw vriend/familielid het vast niet erg als jij een keer in zijn of haar telefoonlijst kijkt en op zijn sociale media account rondstruint om achter deze very importante informatie te komen over zijn of haar very important persons.

Social media bekijken
Geheimpje bewaren
Een van de speerpunten van een verrassingsfeestje is dat het geheim is voor de persoon voor wie het georganiseerd wordt. Het is dus absolute noodzaak dat de genodigden voor de surprise party goed op de hoogte zijn van het feit dat het hier een surpriseparty betreft en dat de persoon voor wie het feestje is hier dus absoluut niets over mag weten (en te weten mag komen). Val gerust tegenover de genodigden in de herhaling over de geheimhouding, omdat er altijd wel genodigden zijn die dit soms even lijken te zijn vergeten;)
Lees ook: surprise huwelijksfeest
Zorg voor een geloofwaardige alibi
Omdat het verrassingsfeest vaak bij degene voor wie het feest bestemd is, thuis wordt gehouden is het belangrijk dat hij of zij niet thuis is of komt gedurende de voorbereidingen van het surprisefeestje. Een van de genodigden kan hem of haar het beste mee op sleeptouw nemen en pas bij het feest aankomen als iedereen zover is! Mochten de voorbereidingen langer duren dan gepland dan kan hierover contact gehouden worden met degene die in het complot zit:) De afspraak om samen iets te gaan doen (als afleidingsmanoeuvre) kan het beste gelijk met de planning van de datum van het verrassingsfeest gemaakt worden zodat je zeker weet dat het verrassingsfeest op het geplande moment plaats kan vinden.
Zorg ervoor dat de afleidingsmanoeuvre zo normaal mogelijk is zodat degene voor wie de surpriseparty georganiseerd wordt geen argwaan krijgt.
Budget surprise party
Het succes van een suprise party is niet afhankelijk van het budget wat je eraan besteed. Het verrassingseffect is namelijk de allerbelangrijkste succesfactor! Bespreek van te voren met de genodigden (via bv een gezamenlijke whatsapp groep) wat zij aan het verrassingsfeestje per persoon zouden willen besteden. Tevens kan er dan onderling gesproken worden over een eventueel gezamenlijk cadeau, de aankleding van het feest en de hapjes en de drankjes.
(zie ook afscheidsfeestje)

Cadeau voor op de surprise party
Extra verrassing
Omdat jij en de andere genodigden ook wel een feestje hebben verdient, kun je er voor kiezen om de verzorging tijdens het verrassingsfeest in handen te geven van een gastheer of gastvrouw van Gallant & More. De gastheer zorgt ervoor dat het niemand, ook jou tijdens het feest aan niets, maar dan ook niets ontbreekt! Dat noemen wij nou een extra verrassing op het fantastische verrassingsfeest! En oja, de gastheer of gastvrouw zorgt er ook voor dat het huis er goed uit blijft zien zodat degene voor wie het feest is niet in een gigantische rotzooi blijft zitten.
Bonus: 20 Feesttips voor een surprise party om niet te vergeten!
Wat dacht je van een artikel met 20 feesttips waardoor jij en je gasten een herinnering blijven houden om nooit te vergeten?
Je kent de feestjes vast wel, feesten waaraan je warme herinneringen hebt overgehouden. Ook jij kunt een surprise party organiseren waarover nog lang wordt gesproken. Deze 20 tips zullen jou inspireren op een manier die je je niet had kunnen voorstellen.
Dat is te gek toch? Inmiddels hebben ruim 5000 mensen gebruik gemaakt van onze tips en hebben hierdoor een fantastische surprise party gehad. We krijgen dan ook dagelijks berichten van mensen die aangeven, veel te hebben gehad aan onze tips! Jij kunt de volgende zijn!
Waar wacht je nog op? Wil je net als ruim 5000 andere mensen een onvergetelijk feest vieren en daarmee blijvende en warme herinneringen creëren? Laat dan hieronder jouw e-mailadres achter en we sturen jou direct een e-mail met daarin een link naar deze exclusieve 20 feesttips!
Let’s party!
Heb jij nog een idee waardoor een surprise feestje nog ‘verrassender’ wordt?