Themafeest

Organiseer een chique feest: tips & ideeën voor een top avond

chique feest organiseren

Chique feest organiseren? Onze tips helpen je op weg om er een gigantisch en vooral chique feest van te maken.

Het maakt eigenlijk niet uit voor welk feest je deze tips wilt toepassen. Deze tips zorgen voor inspiratie voor jouw feest.

Dit kan een verjaardag zijn, een Abrahamfeest, oud & nieuw viering, maar ook een luxe bruiloft. We hopen je hiermee te inspireren zodat jouw gasten de ultieme party gaan beleven.

Luxe ontvangst, maar hoe dan?

Een luxe feest heeft een eyecatcher nodig: een item of dienstverlening die direct het thema luxe uitstraalt.

Er zijn diverse manieren om dit te bereiken door alleen al de aankleding. Door een rode loper afgebakend met mooie fakkels zorg je al voor een luxe uitstraling. Een rode loper kun je goedkoop kopen via bijvoorbeeld Bol.com.

Maar naast de rode loper kun je ook zorgen voor een luxe ontvangst door een butler neer te zetten die jouw gasten direct verwelkomt!

De butler kan er tevens voor zorgen dat jouw gasten het eerste drankje krijgen in de vorm van champagne en dat hun jassen worden aangenomen. Maar er zijn meer luxe mogelijkheden te verzinnen.

Diezelfde butler kan er ook voor zorgen dat de auto’s van jouw gasten worden geparkeerd in de vorm van valet parking. Hoe uniek is dat!

Ook kun je direct indruk maken door een fotograaf in te huren die jouw stijlvolle gasten op de foto zet.

De uitnodiging mag best luxe uitstralen

Het is niet heel chique om jouw gasten uit te nodigen via e-mail of via social media.

Nee, dit pak je goed aan door prachtig geschreven persoonlijke uitnodigingen. Niets is mooier dan een stijlvolle kaart met mooie details en gemaakt van mooi materiaal. Daarnaast kun je op het internet ook mooie kaarten samenstellen.

Deze kaarten kun je per post versturen, maar je kunt ze ook persoonlijk brengen of laten bezorgen door een ingehuurde butler! En als je voldoende budget hebt, kun je er een mooie attentie bijvoegen.

Dresscode voor jouw luxe feest

In de uitnodiging geef je aan dat het feest geheel in luxe is en dat de dresscode gala (lees ook: galafeest organiseren) is.

De dames worden verwacht in een galajurk met een paar hoge hakken eronder. Ook mag er uitgepakt worden met sieraden en wordt er geen horloge gedragen.

De heren komen gekleed in een smoking of kostuum. Daaronder dragen mannen lakschoenen zonder gaatjes. Wil je geen galakleding kopen, dan kun je deze huren via Zoef.com.

Chique feest? Denk aan de decoratie!

Je feest moet luxe uitstralen. Dit kun je deels bereiken door een mooie aankleding.

Zorg voor mooi gedekte tafels met linnen en statafels met luxe rokken. Kleed de tafels aan met stijlvolle kandelaren.

Daarnaast zorg je voor wijnkoelers gevuld met champagne en regel je mooie glazen. Ieder drankje hoort in een speciaal glas. Zorg dus voor passende en vooral schone glazen.

Verder koop je verse bloemen en dim je het licht, zodat het op het feest niet te fel is.

Zorg ook voor een stijlvol zitgedeelte. Kies bijvoorbeeld voor een mooie lederen bank.

Tot slot kunnen kleuren veel doen. Kies voor gouden en zilveren tinten. Deze passen goed bij een chique feest. Overdrijf hier niet in, anders wordt het al snel te veel en krijgt het een goedkope uitstraling.

Je kunt glazen en statafels huren, die netjes worden afgeleverd en opgehaald.

Casino op locatie voor jouw luxe feest!

Het casino wordt vaak geassocieerd met luxe en rijkdom! Het is daarom een goed idee om tafels te huren inclusief croupier voor entertainment op jouw feest.

Even lekker ontspannen aan de roulettetafel zonder dat het geld kost. Casino entertainment kun je inhuren via CasinoAvond.com voor iedere locatie en het geeft het geheel een mooie toevoeging.

Muziek op je chique feest?

Dit feest moet klasse uitstralen en ook chique klinken! Je kunt de radio aanzetten, maar hoe chic is het om een pianist in te huren die achter een mooie vleugel rustige muziek speelt?

Mooie muziek op jouw feest
Mooie muziek op jouw feest

Als je dan toch kiest voor muziek, kies dan voor jazz of lounge muziek. Het mag het feest niet overstemmen, het moet rustig op de achtergrond klinken. Naast een pianist is er qua entertainment van alles mogelijk.

Luxe hapjes in de vorm van een proeverij!

Dit is geen feest waarbij een buffet gepast is. Het moet ook geen vreetfestijn worden, maar juist stijlvol.

Zorg voor een fantastische kok die op locatie lekkere hapjes maakt en bij iedere gang een mooi verhaal kan vertellen.

Het moeten vooral kleine en mooi opgemaakte hapjes zijn waarover nog lang wordt nagepraat. Uiteraard moeten de hapjes vers zijn en, als het even kan, met een passende wijn erbij!

Chique bar met mooie dranken!

Dit wordt een feest op hoog niveau. Alleen de lekkerste dranken worden geserveerd.

Denk aan mooie whiskeys, wijnen en bieren.

Je kunt een (cocktail)bar inhuren met deze top dranken, maar je kunt ook enkele losse barren met specifieke dranken laten komen.

Helemaal chique is een zuurstofbar waar de aroma’s om je heen vliegen. Een (cocktail)bar huur je eenvoudig via Huren.nl.

Lekkere drankjes op jouw feest
Lekkere drankjes op jouw feest

Kunst & gadgets op jouw chique feest

Laat standjes komen met mooie luxe artikelen om te tonen aan jouw gasten. Of wat dacht je van een kunsttentoonstelling op je eigen feest? Er zijn vast mensen die hier interesse in hebben en het geeft een luxe gevoel.

Lees ook: Roaring Twenties feest

Workshop etiquette op jouw luxe feest!

Hoe moet je je gedragen op een chique feest? Er zijn nogal wat regels waaraan je je als chique gast moet houden.

Kortom, hoe hoort het eigenlijk?

Er zijn antwoorden te vinden en je kunt een bureau inschakelen om alle gasten in korte tijd de etiquette regels bij te brengen! Dit kan in de vorm van een workshop en hoeft niet lang te duren.

Bedank jouw gasten met een goodiebag

Het einde van het feest nadert en de eerste gasten gaan naar huis.

Bij de uitgang is er een mooie tafel ingericht met daarop goodiebags! Deze goodiebag kan gevuld zijn met mooie items zoals een flesje prosecco of een andere drank.

Je kunt het zo gek niet bedenken qua inhoud en personalisering van de goodiebag.

Maak het persoonlijk, zodat iedereen jouw feest op een fijne manier zal herinneren!

1 thoughts on “Organiseer een chique feest: tips & ideeën voor een top avond

  1. La Casserole schreef:

    leuk lijstje! een luxe catering is zeker wel één van de belangrijkste benodigdheden op zo’n feest. gr. Felix

Geef een reactie